vasárnap, 28 március 2010 15:15

Nieuport 17

Tervezés és gyártás

A Nieuport cég által gyártott Nieuport 17 1916 januárjában repült először. Ez a típus a korábbi Nieuport 11 valamivel nagyobb változata, erősebb motorral, nagyobb szárnyakkal és megerősített struktúrával. Először egy 110 lóerő (82 kW) leadására képes Le Rhöne 9J motorral szerelték fel, melyet a későbbiekben egy erősebb 130 lóerős (97 kW) motorra cseréltek le. A gép kiválóan manőverezhető és kitűnő emelkedőképességgel rendelkezett. Sajnálatos módon, a keskenyebb alsó szárny a gépet tervezési szempontból inkább "másfélszárnyassá" tette, az egyetlen szárnymerevítő miatt pedig gyenge konstrukciónak bizonyult, mely nyugtalanító tendenciával esett darabokra repülés közben.
vasárnap, 28 március 2010 08:11

Fokker D.VII

A gépet Reinhold Platz a Fokker-Flugzeugwerke főtervezője vetette papírra, 1918 nyár végéig kb. 1700 darabot gyártottak belőle. Szolgálatba állítása után a D.VII gyorsan bebizonyította kiváló képességeit, a fegyverletételkor kötelezték Németországot, hogy az összes gépet adják át a szövetségeseknek. A gépet még évekkel a háború után is széles körben alkalmazták.
szombat, 27 március 2010 15:01

Albatros D.Va

Az Albatros D.V a Luftstreitkräfte (Német Birodalmi Légi Szolgálat) vadászgépe volt. A D.V az Albatros D.I gépcsalád utolsó szolgálatba állított fejlesztése volt. Annak ellenére, hogy a gép elavultnak számított, 900 darab D.V és 1612 D.Va változat készült a gyártás 1918 eleji leállításáig. A D.Va változatot egészen a háború végéig használták.
szombat, 27 március 2010 13:17

Royal Aircraft Factory S.E.5a

A Royal Aircraft Factory S.E.5 egy együléses biplán angol vadászrepülőgép volt az Első Világháborúban, melyet Henry Folland, J. Kenworthy és F.W Goodden őrnagy tervezett. 1916. november 22-én repült először, 1917 márciusában mutatták be és összesen 5205 példány készült belőle. Az első példányok ugyan hamarabb megjelentek a Nyugati fronton mint a Sopwith Camel, és összességében sokkal jobb teljesítményt is nyújtott, a problémás Hispano-Suiza motor miatt nagyon kevés S.E.5 volt szolgálatban.
szombat, 27 március 2010 11:52

Albatros D.III

Az Albatros D.III egy biplán vadászrepülőgép volt, melyet a Birodalmi Német Légi Szolgálat (Luftstreitkräfte) és az Osztrák-Magyar Monarchia Légjáró csapatai (Luftfahrtruppen) használtak. A D.III-ast sok német ász repülte, többek között Manfred von Richthofen, Ernst Udet, Erich Löwenhardt, Kurt Wolff, és Karl Emil Schäfer. Kiváló vadászgépnek bizonyult, nagyban hozzájárult a németet ideiglenes légifölényéhez, mely 1917-ben a "Véres Április" néven vonult be a történelemkönyvekbe.
2. oldal / 2