péntek, 01 május 2009 00:00

Rise of Flight - Béta előzetes

Írta:
Rise of Flight - Béta előzetesA "Rock, Paper, Shotgun" oldalán megjelent, Tim Stone által írt cikk magyar fordítása. Az Első Világháború műszaki szakemberei változatos megoldásokkal rukkoltak elő a nyugati front lövészárok problémájára - pontonok, harci gázzal töltött tüzérségi lövedékek, snorkel... A legokosabb ötletnek mégis a repülőgépnek nevezett eszköz bizonyult. Alapvetően egy szárnyas autó gyújtósból, zongorahúrokból és vászonból építve. Ezek a gépek lehetővé tették, hogy a katonák úgy harcolhassanak, hogy közben ne legyenek sárosak. A Rise of Flight béta -mellyel az utóbbi napokban időmet töltöttem- ezt az óriási katonai áttörést ünnepli, szokatlanul realisztikus módon.

A "szokatlanul realisztikus" az én olvasatomban "az első három felszállási kísérletem géptöréssel végződött". Ez annak a következménye volt, hogy arrogáns módon kihagytam az öt oktató anyagot (ez keveréke a tantermi, filmvetítéses, krétarajzos és praktikus tesztekből álló tananyagnak), a repülés előtt kikapcsoltam "az egyszerűsített repmodell" és a "nincs szél és turbulencia" (egy csomó módja van annak, hogy kisebb legyen a kihívás) könnyítéseket. Először azt gondoltam, hogy ez az orosz fejlesztők hibája. Nem számítottam arra, hogy Neoqb ennyire kényes a fizikai modellre. Maximumra állítva a realizmust ez minden bizonnyal nem az a szimulátor, amelyben csak előre kell tolni a gázkart és várni, hogy a gép repülni kezdjen. A levegőbe emelkedéshez finoman be kell lépni az oldalkormánypedálokat és megfelelő időben kell felemelni a gép farkát. A hanyag irányítás egyenlő a forgáccsá vált légcsavarral, az elásott szárnyvéggel vagy az idők végeztéig fel-alá robogással a repülőtéren, pont úgy ahogy egy elszabadult fűnyíró is tenné. Mostanra már sokkal felkészültebb vagyok a sikeres felszálláshoz szükséges teendőkkel, és bizony keményen meg kell dolgozni érte.



A levegőben már nem annyira lenyűgöző a fizika. A két repülhető típus - a SPAD és a Fokker D.VII - meggyőzően csúszik, rázkódik és pörög. Nyilvánvalóan soha nem repültem igazi első világháborús repülőgéppel, de a RoF irányíthatósága, a felhajtóerő kihasználhatóságának érzése, na az félelmetes érzés. Az első összecsapások ellenséges gépekkel szintén nagyon jól kidolgozott AI-ra vallanak. Ígéretes, hogy gyorsan végeérhetetlen fordulóharcban találtam magam, mely az első világháború idején nagyon gyakori volt. Észrevehetően a legtöbb ellenfél vonakodva repült a föld felé, helyette a "boom and zoom" taktikát, vagy eltávolodva a biztonságos távolságot választotta, hogy később újra harcba szálljon, pont akkor amíikor te egy másik célt próbálsz leküzdeni.


Azok a mesterkedő Fokkerek...

Azért nem minden megy ilyen simán. Többször is láttam az ellenség gépét belerohanni egy farmba, miután elhibázott egy kis magasságú manővert. Elöző éjszaka tanúja voltam egy örömteli balesetnek, amikor egy Albatros megpróbált lefelé követni, miután próbáltam meglépni a légiharcból. A mohósága miatt túlterhelte a szárnyakat, a zuhanó törmelékek között lyukat ütött egy erdőbe. Habár nincs csapkodó vászon vagy egyedi golyóütötte lyukak, mint ahogy néhányan remélték, a sérülésmodell azért érdekes lett. Az ütközések nagyon jól vannak szimulálva, a durva leszállás vagy a levegőben ütközés, igazán valóságos a pusztulás. Elcsapni egy fa tetejét vagy elhagyni egy szárnyat, ezek rögtön megpördítik a gépet. A légiharc utáni földi látkép nagyon látványos és változatos módon van teleszórva az összetört repülőgépekkel.



Sajnos nem úgy néz ki, hogy a béta választ adna az egyjátékos mód lényegére. Reméltem, hogy a kampányt végig tudom csinálni, de a bevetés utáni lezuhanások nagyjából meggátoltak ebben. Első pillantásra mégis nagyon ígéretesnek tűnik, azzal kezdheted, hogy kiválasztod a századot (ezzel együtt, hogy a front melyik oldalán repülsz majd) egy nagyon hosszú listából. Ha ez a változatosság meglesz a repülhető bevetéseknél, az ütközetekben és a repülőszázadok identitásánál, minden rendben lesz. Az egyszerű kampány bizonyosan nagy hiányossága a skirmish generátor hiánya és a kevés repülhető ruhaszárító. Úgy néz ki, hogy a RoF csak két (egyébként nagyon részletesen kidolgozott) repülhető típussal fog megjelenni. A többi gép, mint az Albatros és a Nieuport 17 csak később lesz elérhető, fizetős kiegészítőként.



Még most is aggodalmaskodom a szimulátor megalkuvásra képtelen netkapcsolatának igényétől. Tökmindegy, hogy a statisztika rögzítéséről, rendfokozatokról vagy másolásellenes dologról van szó, egyjátékos módban az állandó kapcsolathoz ragaszkodni ostoba ötlet, egy csomó leendő pilótát riasztanak el ezzel. A béta verziót kipróbálva, Neoqb valami nagyon érdekeset tart a kezében, kár lenne ha az emberek távol maradnának tőle.

Tim Stone írása.

Forrás:


A hírt a www.pcpilot.hu engedélyével tettem közzé.