hétfő, 25 június 2012 22:00

Megjelent az 1026-os patch

Írta:
logo 120626A mai napon végre megjelent a Rise of Flight következő javítása, az 1.026-os patch. Ez a patch a készítők szerint nagyon nagy horderejű a ROF életében, hiszen az új Karrier mód óta, egy javítás sem hozott ennyi újdonságot, mint ez. A javítás mérete 494 Mb.
Az új patch leglényegesebb része a fegyverzet kiegészítők megjelenése (Mintegy 23 repülőgéphez.) a szimulátorban. A fejlesztést komoly kutatómunka előzte meg, annak érdekében, hogy ezek az új modifikációk minél jobban megfeleljenek a történelmi hűségnek. A készítők teljesen újraírták a géppuskák viselkedését, így még hitelesebbé téve a légiharcokat. Néhány fontosabb módosítás:
  • A beépített fedélzeti géppuska szinkronizálása a motorral.
  • A fegyverek tárazása új animációt kapott.
  • Az adott géppuskának megfelelő tűzgyorsaság, lövedék kezdősebesség.
  • A géppuskák túlmelegedése már függ a repülőgép sebességétől.
  • Új fegyverek megjelenése: rakéták, automata fegyverek, kézi működtetésű fegyverek.
  • Vol12-es skinpack gyűjtemény, mintegy 515 darab új skin-el.
A közösség régi vágya vált valóra ezzel a folttal, ugyanis a repülőgép pilótájaként most már lehetőségünk van az AI lövészeknek parancsot adni, de a lövész torony nézet vezérlését is teljesen újra tervezték, így még hatékonyabbá tehetjük repülőgépünk védelmét.


Az 1.026-os patch újdonságai:
Főbb újdonságok
  • Megjelentek a fegyverzet kiegészítők a Rise of Flight-ban. Mintegy 23 típusnál használhatunk különböző fegyvereket. A technológia magában foglalja a nem irányított rakétákat, az automata és kézi működtetésű fegyvereket.
  • Elérhető a vol12-es történelmi skinpack. (Letöltés a hivatalos oldalról.)
  • Elérhető a vol12-es kitalált skinpack. (Letöltés a hivatalos oldalról.)
  • Az üzemanyag mennyiségét már a QMB-ben is állíthatjuk.
  • "Sharpen image" post-effect bekerült a grafikai opciók közé (Csak a launcher-ből állíthatjuk (Settings.exe), játékon belül nem.)
  • Heat Blur effekt bekerült a grafikai opciók közé, amit tüzeknél láthatunk. (Jármű, jelző és épület tüzek.)
Fegyver újdonságok
  • A beépített fedélzeti géppuska szinkronizálása a motorral. Ez minden repülőgépnél más és más.
  • Minden fegyvernél történelmileg hiteles tűzgyorsaság lett beállítva, amely függ a fegyver típusától, a felfüggesztés módjától, és a szinkronizáció típusától.
  • Az alkalmazott fegyverekhez külön külön rendelhetünk elsütő billentyűt a beállításokban. (Például felső szárnyakon géppuskák, beépített géppuskák, stb)
  • Javított újratárazás animáció, amely az adott fegyvernek megfelelően történik. (Závárzat, kibiztosítás, lőszertartók, stb animációja.)
  • A külső fegyverhangok a tűzgyorsaságtól függően változnak.
  • Fegyver elakadás hang bekerült a játékba.
  • Sínen lévő fegyverek mozgatását animálták fel és lefelé történő mozgatáskor.
  • Sínen lévő fegyverek mozgatását animálták újratárazáskor.
  • A fegyver légellenállása nagyobb ha azt a sínen felfelé mozgatjuk.
  • A tölténytárak eltűnnek újratárazáskor.
  • Minden fegyver szórása túlmelegedéskor egyedi, a történelmi hűségnek megfelelő.
  • A lövedékek kezdősebessége csökken túlmelegedéskor.
  • A fegyverek túlmelegedése és lehűlése függ a repülőgép sebességétől.
  • A Parabellum irányzékát lecserélték egy még használhatóbbra.
Ezen a videón egy kis bemutató látható a géppuskák kezeléséről. A videón nem látszik, de a Lewis-okat csak a tár kiürülése után lehet újratölteni. A Vickers géppuskákkal ilyen probléma nincs.

Lövész pozícióval kapcsolatos újdonságok
  • Lehetőségünk van a lövészeknek parancsot adni.
  • A lövész (ülés) és center pozíciója független a pilótánál beállított pozíciótól, külön vannak letárolva.
  • Az "irányzékhoz hajolás" nézet újra lett tervezve.


Az 1.026-os patch hibajavításai:

Karrier mód
  • A "Vissza a bázisra!" parancs minden AI gépre vonatkozik,nem csak a játékoséra.
  • Undefined pilots in reinforcement message were fixed in Career.
  • Hibás DFW skin javítva lett.
  • Take a Photo attitude and altitude restriction in case of simple gauges turned off was fixed.

Felhasználói felület érintő javítások
  • A skin-ek leírása már látszik a mintanézetben, amikor skin-t választunk egy repülőgéphez.
  • Multiplayer-ben a szerver kijelölése nem változik, amikor a jelszót megadjuk.
  • Repülés közeben minden dialógus ablak jól záródik be. (opciók, statisztika, widget menü, stb)
  • A widget menü már bezárható, ha a statisztika ablak meg van nyitva.
  • A személyzet kiválasztó ablak szóköz billentyűvel történő megnyitása javítva.
  • A célzás segítő és a egyszerűsített műszerek ikonok állapotának (be/kikapcsolva) tárolása, javítva lett multiplayer-ben.

Egyéb javítások
  • F2 külső nézetben a kamera a repülőgép tömegközéppontja felé "néz".
  • Javították azt a hibát ami végtelen lőszer beállításnál jelentkezett, akkor ha ha kiadtuk az összes bomba oldása parancsot (Bal Ctrl+B). Ekkor ugyanis kikapcsolt a végtelen lőszer beállítás is.
  • Falling out gunners in planes of other players in Multiplayer were fixed.
  • A pilóta feje egy teljes fordulatot tett, majd úgy maradt, amikor egy lövész helyére váltottunk. A hiba javítva lett.
  • A pilóta sáljának lobogása a szél iránynak megfelelően javítva lett.
  • Spawn-oláskor a ballonoktól való távolság növelve lett QMB küldetésekben.
  • A tűz és robbanás esélye függ a repülőgépben lévő üzemanyag mennyiségétől.
  • A repülőgép már felrobban, ha nagy sebességgel csapódik a földbe.
  • A repülőgép nem robban fel ha vízbe esik.
  • A chat üzenetek megfelelően jelennek meg, ha egy adott csoportnak üzenünk. (Mindenki, ország, koalíció, felhasználó.)


Fontos megjegyzések az 1.026-os javításhoz:
  • A földön álló repülőgép géppuskája az új szinkronizáció miatt nem fog működni.
  • A légiharc összetettebbé válik, hiszen a motor fordulat száma hatással lehet a géppuska tűzgyorsaságára. Érdemes EZT a topic-ot elolvasni. Az itt leírt billentyű kombinációk az alapértelmezett beállítások esetén érvényesek!
  • Ha a Plane Settings-ben módosítod az alapértelmezett fegyverzetet, majd módosítod a fegyverzet kiegészítőket (Weapon Modifications fül), akkor a Plane Settings-ben vissza állnak a fegyverzet beállítások az alapértelmezettre. Például egy Dolphin vadászrepülőgépen alapértelmezésben van 4 darab bomba. Ezt beállítod kettőre. Ha ezek után a fegyverzet kiegészítők közül kiválasztod valamelyiket, akkor újra négy bomba lesz felszerelve a gépre.
  • Az Albatros repülőgépek (D.II, D.III, D.Va) és az R.E.8 felső szárnyon lévő fegyvereire nincsenek hatással a beépített géppuskák összetartásának állítása. Ezért ha a "Tüzelés az összes előrefelé tüzelő géppuskával." parancsot adjuk ki, akkor a szárnyon lévő géppuska nem fog lőni. Ez a valóságban is így volt. Ehhez használjuk a "Tüzelés a felső szárnyon lévő géppuskával." parancsot, vagy a "Tüzelés az összes géppuskával." parancsot. Természetesen ezeket a parancsokat érdemes a joy-ra programozni.
  • Néhány fegyvert meg kell emelni ha újraszeretnénk tárazni. Ez automatikusan megtörténik, amikor leütjük az újratárazás parancsot (R). Némely fegyvereknél ez nem történik meg. Ez függ a fegyver rögzítésétől, és attól, hogy milyen magasan helyezkedik el.
  • A gázelvezetéses géppuskák (Lewis és Becker) esetén az újratárazás csak akkor volt lehetséges, ha a tár már kiürült, a hátrasiklásos fegyvereknél (Vickers, Parabellum, Spandau) ilyen probléma nem volt. Ez történelmileg hiteles.

Néhány szó a géppuska szinkronizációról
Az Első Világháború légicsatáit nagy mértékben meg változtatta a fedélzeti géppuska szinkronizációja. Ez azt jelenti, hogy a fegyver lőszeradagoló mechanizmusa leállt, ha a légcsavar a géppuska előtt haladt el. A géppuska tűzgyorsaságát befolyásolta az alkalmazott szinkronizáció. Ennek a lemodellezése történt meg a Rise of Flight-ban. Néhány példa a megvalósításról:
  • Airco DH.2: Nincs szinkronizálás, hiszen nem is volt rá szükség, ugyanis a repülőgép tolólégcsavaros volt. A géppuska tűzgyorsasága 550 lövés/perc.
  • Albatros D.III: Hedtke szinkronizáló - egy lövés géppuskánként, légcsavar fordulatonként.
  • SPAD 13.C1: Birkigt szinkronizáló - két lövés géppuskánként, légcsavar fordulatonként.
  • Fokker D.VII: Zentralsteuerung szinkronizáló - két lövés géppuskánként. Hátránya, hogy alacsony fordulatszámmal nem volt használható.
A légcsavarkörön kívül elhelyezett géppuskák maximális tűzgyorsasággal működtek, de ez típusonként más és más. Ezek a különbségek is le lettek modellezve. Ha több géppuskát is használunk, akkor az alkalmazott kiegészítőkkel külön-külön is lőhetünk:
  • Tüzelés az összes fegyverrel (kivéve lövészek)
  • Tüzelés az előre felé tüzelő géppuskákkal.
  • Tüzelés a rögzített géppuskákkal.
  • Tüzelés a szárny feletti géppuskákkal.
  • Tüzelés a szárnyra szerelt géppuskákkal (kivéve a felső szárnyon lévőt)
20 mm-es Becker ágyú használata egy Albatros D.II-es repülőgépen. Figyeljük meg, hogy a beépített fegyverzet el lett távolítva.


Források: