kedd, 06 április 2010 16:39

Rise of Flight ismertető

Írta:
Bevezető
A Rise of Flight egy első világháborús harci repülőgép szimulátor, amelyet az orosz Neoqb csapat készített (fejlesztett). A PC játék címe Oroszországban és a FÁK területén 'Война в небе 1917', míg az USA-ban és Európában Rise of Fligt: - First Great Air War néven jelent meg. A Rise of Fligt: - First Great Air War a legutolsó a PC repülő szimulátorok hosszú listájából, amelynek jellemzője az I. világháború nyugati frontja feletti légi harc.

Néhány szó a Rise of Flight-ról
Az Angliai csata mellett ez az egyik legismertebb időszak a légi hadviselés történetében. A korszak, amelyet a Rise of Flight közvetít, az egyik legdrámaibb és legérdekesebb periódus a repülés történetében: az 1915-1918 közötti időszak. A alapjátékban alkalmazott térkép, egy nagyon nagy (125,000 km2-nél is több) része a nyugati frontnak, ami repülhető a Rise of Flight-ban. Jelenleg a következő repülőgépek érhetőek el a szimulátorban (2015 októbere):

Airco D.H.2,Airco D.H.4, Albatros D.II, Albatros D.III, Albatros D.Va, Brandenburg W12, Breguet 14.B2, Bristol F2B (F.II), DFW C.V, F.E.2b, Felixstowe F.2A, Fokker D.VII, Fokker D.VIIF, Fokker D.VIII, Fokker Dr.I, Fokker E.III, Gotha G.V, Halberstadt CL.II, Halberstadt D.II, Handley Page 0-400, Hanriot HD.1, Nieuport 11.C1, Nieuport 17.C1, Nieuport 17.C1 GBR, Nieuport 17.C1 RUS, Nieuport 28.C1, Pfalz D.IIIa, Pfalz D.XII, R.E.8, Roland CIIa, S.E.5a, Sopwith 1 1/2 Strutter, Sopwith Camel, Sopwith Dolphin, Spad VII.C1., Szikorszkij S-16, Szikorszkij S-22 (Ilja Muromec). A ténylegesen repülhető gépek száma azonban több, mert néhány típus esetében alváltozatok is elérhetőek a RoF-ban (pl: Albatros D.II, Nieuport 17). Szám szerint 13 db angol, 6 darab francia, 16 db német és 2 db orosz típus választható.

1
Albatros D.Va kötelék

Minden repülőgép hűen és részletesen lett modellezve, és a repülőgépek motor illetve fegyver szimulációja hatalmas előrelépést jelent a korábbi szimulációkhoz képest. Kiugróan reális a repülőgépek sérülés modellje is. A játék fejlesztésében a ’Digital Nature’ grafikus motort használták. Fontos megjegyezni, hogy azoknál a gépeknél, ahol lövész is tagja a személyzetnek, bármikor lehetőségünk van átvenni a helyét. Így online repülésekkor többen is ülhetünk ugyanabban a gépben.
Az ingyenesen letölthető alapjátékban jelenleg a Spad 13, Albatros D.Va és a Nieuport 17 (orosz verzió) típusok repülhetőek teljes értékű repülőgépként (Rise of Flight: United Editon verzió alapján). Ezekkel a gépekkel a szimulátor összes játékmódja, szolgáltatása elérhető. A többi repülőgép (további letölthető tartalmakkal együtt) kiegészítőként megvásárolható. Kiemelném, hogy a 777 Studios sokszor jelentkezik akciókkal, ilyenkor jóval olcsóbban vásárolhatunk repülőgépeket és egyéb kiegészítőket.

A fejlesztés története
A projekt története 2004-ig nyúlik vissza, amikor is egy csapat lelkes virtuális pilóta és rajongó létrehozta "GT" (Gennadich Team) nevű szervezetet. A csapat az IL-2 Commander nevű alkalmazást kezdte el fejleszteni, ami egy olyan speciális Il-2 Sturmovik addon, amelynek segítségével könnyebbé vált a dedikált szerverek karbantartása és üzemeltetése. Nem sokkal a program megjelenése után, az Il-2 szerverek több mint 95%-án már a Server Commander futott, mindenki számára elérhetővé téve a szerverjátékosainak statisztikáit, azokat tetszés szerinti sorrendben megjelenítve.

2
S-22 Ilja Muromec bombázó

Ezt követően a Il-2SC GT kiadta az ADW (Air Domination War) elnevezésű add-on-t, ami támogatta a multiplayer módot az IL-2-ben. A megjelenés első napján az alkalmazást több mint 10,000 Il-2 játékos töltötte le. 2006-ban a GT elhatározta, hogy egy új játék fejlesztésébe kezd, ami a Knights of the Sky (Az égbolt lovagjai) nevet kapta, és egy saját fejlesztésű grafikus motoron alapult. 2007-ben a csapat elfogadta azt az ajánlatot, hogy beolvadjon a Neoqb vállalatba, amely vállalat egy új szereplő volt az orosz IT piacon, és leginkább játék fejlesztésre és internet szolgáltatásokra specializálódott. Így megváltozott a játék fejlesztési stratégiája is, amelyet tükröz az is, hogy a vállalat megváltoztatta a játék nevét Rise of Flight-ra. Így a Neoqb bevonásával a játék életében egy új fejezet kezdődött. A Neoqb a játékot Európa legnagyobb játékkiállításán mutatta be 2008-ban (Europe Game Convention 2008), illetve bemutatásra került Oroszország és a FÁK legnagyobb játékkiállításán is, szintén 2008-ban, Igromir-ban. 2008- áprilisában elkezdődött a játék zárt béta tesztelése.

3
A közösség és a 777 Studios nagyon sok korabeli festést elkészített letölthető skinpack-ok formájában

2009. május 7-én a Rise of Flight hivatalosan is megjelent Oroszországban, az orosz kiadó a Noviy Disk. Az USA-ban a 'Rise of Flight: The First Great Air War' az E3 kiállításon mutatkozott be, majd 2009 június 25.-én, hivatalosan is megjelent ott is a 777 Studios kiadó gondozásában. Európában elsőként az Aerosoft jelentette meg a programot 2009. július 30.-án. 2010. június 3-án bejelentik a Rise of Flight: Iron Cross Edition kiadást, amelyben benne van az eddig kiadott összes javítás és bővült az alapgépek száma is. Szintén aznap jelentik be, hogy a 777 Studios megszerzi a Rise of Flight-al kapcsolatos jogokat. 2013 szeptember 5. óta a játék a Steam-en is elérhető. A Steam-es kiadás a Rise of Flight: Channel Battles Edition (ROF:CBE) nevet viseli és az eddigi legátfogóbb kiadása a RoF-nak. 2015 januárjában a 777 Studios kiadta a Rise of Flight legújabb kiadását, amely a Rise of Flight: United Edition nevet viseli. A frissítés legfontosabb fejlesztései közé tartozik, hogy  az Ilya Muromets (Ilja Muromec) S-22 bombázó is része lett a RoF-nak. A különböző RoF verziókról ITT olvashattok.

A másik fontos fejlesztés pedig a repülőgépek egérrel történő irányítását teszi lehetővé. Az egérrel történő irányítás nem jelenti azt, hogy a fejlesztők változtattak volna a játék fizikáján vagy a repülőgépek repülési modelljén. Ez az irányítási módszer, azoknak javasolt, akik még csak most ismerkednek a Rise of Flight világával és még nem vásároltak joystickot.

4
Gotha G.V kötelék útban a célhoz
Grafika
Ez a szimulátor rendelkezik az egyik legszebb grafikával. A repülőgépek 3D-és modelljei csodálatosak, és maga a környezet is nagyon szép. Néhány fontosabb grafikai jellemző.
  • Évszakok
  • Dinamikus felhőzet
  • Köd
  • Torkolattüzek
  • Dinamikus árnyékok
7
A híres S.E.5a repülőgép

Felhőzet és árnyékok

A dinamikus fényforrás kezelése során a fényforrások száma szabályozható a beállítások menüben úgy, hogy egy 4 és 20 közötti számot adunk meg. Természetesen a több fényforrás jobban igénybe veszi számítógépünk erőforrásait.

A 777 Studios munkatársai egy olyan mikrodomborzatot elkészítettek ehhez a szimulátorhoz, ami jobban segítheti a pilótát a távolság megfelelő megítélésében. Ennek megvalósításához az úgynevezett "Parallax Mapping" technológiát használják fel a készítők, amely egyedülálló a szimulátorok világában. Ennek a technológiának a segítségével a valódi mélység érzetet kap a közeli felület. A Parallax mapping segítségével már a felületet is módosítható, renderelés közben a tárgy felületét jelentő pontokat ténylegesen megemelik az alap felületről vagy besüllyeszteti abba. Hátránya, hogy a széleknél, sarkoknál, hirtelen nagymértékű szint változásnál elnyújtotta a textúrát, mint egy rágógumit, és rendkívül számolás igényes. Itt kell megjegyezni azt is, hogy a RoF volt az első olyan szimulátor, amelyben a füvet önálló objektumként is lehetett látni.

5
Mikordomborzat alkalmazása részletesebb terep megvalósítást tett lehetővé

Fizika

A Rise of Flight jellemzője a fejlett repülési modell, ami szimulálja ezeknek az első világháborús gépeknek a jellemzőit. A játék részletes sérülés modellel rendelkezik. (Minden gép modellje több, kisebb részre bontható, és ezek a részek külön vannak modellezve, ha megsérül a repülőgép.) A modell külön számolja minden lövedék, gránát és repesz röppályáját is. A szimuláció a turbulencia modellt is számol, illetve figyeli a robbanómotoros modell termodinamikáját, összefüggésben a fizikai és kémiai folyamatokkal az aktuális motori ciklusokban.  Ha a repülőgép valamilyen akadállyal ütközik (a földön, vagy a vízzel), akkor az ütközés a fizikai és hidrodinamikai tulajdonságaiknak megfelelően történik a szimuláció számítása.
A robbanások megvalósítását a Rise of Flight-ban az alábbi videóban tudjátok megtekinteni:

A különböző típusú fegyverek ballisztikája is le lett modellezve. A több rétegű szél és turbulencia modell figyelembe veszi a domborzati viszonyokat. Az atmoszféra fizikai jellemzői is le lettek modellezve, figyelembe véve a tengerszint feletti magasságot, a nyomást és a hőmérsékletet is. A repülőgép állapota függ a szerzett sérülésektől, az üzemanyag mennyiségétől és sok más dologtól, ami befolyásolhatja a repülőgép teljesítményét.

Az 1.028-as patch-el megjelentek a hidroplánok is a szimulátorban, ami egy hosszú fejlesztés eredménye, hiszen a vízre történő fel és leszállás fizikájának programozása igen összetett feladat. A szimulátorban az első ilyen repülőgép a német Brandenburg W12-es.

10
Brandenburg W12 repülőgép

A repülőgépek vízzel történő érintkezése még élethűbbé vált, ami abban is megnyilvánul, hogy a modell számára mindegy hogyan érintkezik a repülőgép (szárny, kerék vagy elvesztett futómű), a vízfelszínnel, a modell mindenféleképpen számol. Az új fizika nem csak a hidroplán repülőgépekkel működik, hanem a korábbiakkal is.

Fegyverek
Az Első Világháború légicsatáit nagy mértékben megváltoztatta a fedélzeti géppuska szinkronizációja. Ez azt jelenti, hogy a fegyver lőszeradagoló mechanizmusa leállt, ha a légcsavar a géppuska előtt haladt el. A géppuska tűzgyorsaságát befolyásolta az alkalmazott szinkronizáció. Ennek a lemodellezése történt meg a Rise of Flight-ban. Néhány példa a megvalósításról:

  • Airco DH.2: Nincs szinkronizálás, hiszen nem is volt rá szükség, ugyanis a repülőgép toló légcsavaros volt. A géppuska tűzgyorsasága 550 lövés/perc.
  • Albatros D.III: Hedtke szinkronizáló - egy lövés géppuskánként, légcsavar fordulatonként.
  • SPAD 13.C1: Birkigt szinkronizáló - két lövés géppuskánként, légcsavar fordulatonként.
  • Fokker D.VII: Zentralsteuerung szinkronizáló - két lövés géppuskánként. Hátránya, hogy alacsony fordulatszámmal nem volt használható.

A légcsavarkörön kívül elhelyezett géppuskák maximális tűzgyorsasággal működtek, de ez típusonként más és más. Ezek a különbségek is le lettek modellezve. Ha több géppuskát is használunk, akkor az alkalmazott kiegészítőkkel külön-külön is lőhetünk:

  • Tüzelés az összes fegyverrel (kivéve lövészek)
  • Tüzelés az előre felé tüzelő géppuskákkal.
  • Tüzelés a rögzített géppuskákkal.
  • Tüzelés a szárny feletti géppuskákkal.
  • Tüzelés a szárnyra szerelt géppuskákkal (kivéve a felső szárnyon lévőt)

Az 1026-os patch-ben a géppuskák szinkronizációját modellezték le a készítők igen magas szinten. Néhány fontosabb jellemző:

  • A beépített fedélzeti géppuska szinkronizálása a motorral.
  • A fegyverek tárazása új animációt kapott.
  • Az adott géppuskának megfelelő tűzgyorsaság, lövedék kezdősebesség.
  • A géppuskák túlmelegedése már függ a repülőgép sebességétől.


Le Prieur rakéták a Rise of Flight-ban
A lenti videóban a francia Le Prieur rakétákat láthatjuk amelyeket egy Nieuport 11-es repülőgépről indítanak. A rakétáknak két típusa elérhető a RoF-ban. Az egyik típusnál egy kést/pengét helyeztek el a rakétában és tüzérségi felderítő ballonok ellen alkalmaztak, a másik pedig a robbanó anyaggal ellátott változat, egyéb célok ellen. Mivel ezeknél a rakétáknál a hajtóanyag lőpor volt, amely egyenetlenül égett, emiatt a rakéta röppályája nem volt igazán stabil és a hatótávolsága is minimális volt.



Bombák
A Rise of Flight-ban repülhető gépek között több olyan is található, amellyel lehetőségünk van célzókészüléket is használni a bombázás során. A bombázás során több paramétert állíthatunk.
12
Bombacélzó készülék

Mesterséges intelligencia (MI)
A Rise of Flight mesterséges intelligenciája egy nem lineáris döntéshozatali rendszeren alapul, ami kevésbé kiszámíthatóvá teszi azt a játékos számára. Ez azt jelenti, hogy van különbség egy kezdő egy veterán és egy ász pilóta repülő tudása között. Az előre beállított eseményeket kezelő "kapcsoló" rendszer lehetővé teszi, hogy az MI pilóták, az adott bevetés előre beállított tevékenységeitől függetlenül, vagy éppen annak megfelelően, kövessék az előre beállított utasításokat. Egy kis ízelítő az MI gépek képességeiről:

  • Az MI repülőgépek már nem üldözik a gyorsabb célpontokat, ha nem képesek őket utolérni.
  • Az MI kötelék vezére már képes várakozni az elcsatangolt társaikra, de idővel megszakítja a várakozást és folytatja útját.
  • Az MI kötelék vezére kötelékben emelkedés közben nem 100% motorteljesítménnyel repül, így a kötelék többi tagja képes tartani a helyét a kötelékben.
  • Az MI gépek hatékonyabban támadják a ballonokat.

Ha találat éri az MI gépet és megsérül, vagy annak pilótája sebesül meg, akkor a repülőgép visszafordul a saját bázisa felé. Ez akkor is bekövetkezik, ha az MI gép lőszere elfogy. Az MI gépekre egyébként jellemző az is, hogy nem lát át a felhőkön sem, így szükség esetén használhatjuk azokat rejtőzködése is. Az MI képességére utal az is, hogy teljes sötétben is csak akkor látnak meg, ha például lövünk és láthatóvá válik a torkolattűz, vagy ha a rakétapisztolyt használjuk. Mivel a repülések nem csak nappal, hanem éjjel is zajlanak, ezért a Rise of Flight készítői ennek a repülési környezetnek a szimulálására is kellőképpen odafigyeltek.

Keresőfények
A keresőfények a játék Karrier és a Gyors misszió generátorban érhetőek el, de a Küldetés szerkesztőben is használhatjuk már. Nagyon élethűvé teszi a bevetéseket, ugyanis képesek arra, hogy meghalljanak minket és a hang irányába fordulva keressék a gépünket. Ha a földi egységek meghallják a támadó repülőgépeket, akkor jelzőrakétákat lőnek ki, és bekapcsolják a légvédelmi szirénákat és a keresőreflektorokat. Ha egy keresőfény ránk állt, akkor hamarosan a többi is ránk fog, aminek az eredménye az lesz, hogy a légvédelmi tüzérség elkezdi "áldásos" munkáját, és az ellenséges vadászoknak is könnyebb célpontjai lehetünk.
19
Keresőfény munka közben
A játék, és a játékmódok
Az alapjáték területileg a nyugati fronton játszódik, és a terület nagysága mintegy 125,000 km2 A 3D térképen lévő városok, folyók és aerodrómok (korabeli repülőtér) elkészítésekor a fejlesztők ügyeltek arra, hogy ezek az objektumok összhangban legyenek a korabeli térképekkel és az I. világháború korszakával. A játékos eldöntheti, hogy melyik oldalt választja a konfliktusban részt vevő felek közül:
13
Pfalz D.IIIa akcióban

 A Német Birodalom, Osztrák-Magyar Monarchia (Központi hatalmak) az egyik oldalon, míg a másik oldalon a Brit nemzetközösség, Franciaország, Olaszország, USA és Oroszország található. (Antant)

QMB generátor
A Rise of Flight egy nagyon jól sikerült QMB (Quick Mission Builder) szerkesztővel is rendelkezik, aminek a segítségével, ha egy kis gyors repülésre vágyunk, pillanatok alatt megszerkeszthetjük a küldetést.
14
A QMB generátor főképernyője

Önálló küldetések
Ezek az egy adott típushoz köthető bevetések között nincs semmilyen kapcsolat, viszont valamilyen célt teljesítni kell a sikerhez.

Gyakorló hadjárat
A gyakorló küldetések megtanítják a játékost a repülés, légiharc, és a földi célok elleni küzdelem alapjaira. A játékos nem csak egyszerű szöveges utasításokat kap, hanem egy "élő" oktató személyében a híres és nagy becsben álló első világháborús ász Eddie Rickenbacker is a segítségünkre van. A játékban lévő küldetések teljesítése során a virtuális pilóta egyre nehezebb feladatokkal találja szembe magát.

Kampányok
A választható kampányok valós történelmi eseményeken alapulnak. A karrier mód több küldetésből áll, amelyben hadnagyként indulunk és akár az ezredesi rangot is elérhetjük, illetve ebbe a játék módba egy különleges kitüntetési rendszert is beépítettek. A felhasználó kezdéskor kiválaszthatja a repülőgépe típusát ezredét. Kampányok a Rise of Flight-ban:
  • Spider Web
  • Hat In The Ring
  • St. Mihiel
  • Flying Fury
  • Ilya Muromets
  • Traning Campaign
15
Válaszható kampányok a RoF-ban

Új Karrier mód
Szintén az 1.019-es verzióban debütáló új karrier mód egy nagyon hosszú, több mint egy éves fejlesztési munka eredménye. Az új karrier módban egy első világháborús pilóta bőrébe bújhatunk. A harcok valódi helyszínek felett zajlanak, figyelembe véve az évszakok és az időjárás változásait is. A bevetések teljesítse során pilótánk egyre magasabbra jut a ranglétrán, így később már lehetőség lesz a bevetések megtervezésére is. A tervezés során kiválaszthatjuk a hajózó személyzetet, a repülőgépeket, az alkalmazott fegyverzetet, és az üzemanyag mennyiségét. Lehetőségünk van az útvonalakat és az alkalmazott taktikát is meghatározni. Azonban parancsnokként nem csak megtervezhetjük az adott küldetéseket, hanem az egyik gépbe beleülve repülhetünk is.
16Kép a karrier módból

A bevetések típusai is bővülnek, hiszen végrehajthatunk felderítő, fotófelderítő, és tüzérségi tűz támogató bevetéseket is, az erre felkészített, távíróval, vagy fényképezőgéppel felszerelt kétüléses repülőgépekkel. Igazi különlegességnek számítanak a többmotoros repülőgépekkel végrehajtott hajnali, alkonyati, és holdfényes időben az éjszakai bombázó bevetések. A gyenge látási viszonyokban történő leszállást a reptereken jelzőtüzekkel és jelző rakétákkal is segítik majd. A karrier mód egy történelmi hűségnek megfelelő kitüntetési rendszert is tartalmaz, amelyet kiegészít egy részletes statisztika is.

Hadszínterek
A Rise of Flight-ban a következő hadszínterek közül választhat a virtuális pilóta:
  • Nyugati front
  • Keleti front
  • Csatorna térkép

Küldetés szerkesztő
A Rise of Flight küldetés szerkesztőjével a felhasználó képes egyszerű és összetett küldetéseket is szerkeszteni, úgy, hogy a készítő használja kreativitását, kívánalmainak megfelelően. Az egyes objektumok tulajdonságait szerkeszthetjük, mint például mozgatás, forgatás, és másolás. Lehetőség van az egyes objektumokat csoportba foglalni, lementeni, később újra beimportálni és a továbbiakban különálló csoportként kezelni. (Például, csoportokat alkothatunk repülőpépekből, járművekből, vagy különböző típusú épületekből.) A küldetések szerkesztése során is lehetőség van a csapatmunkára, és elkészült tartalmak cseréjére a készítők között. (Például: Egyikük a küldetést tervezi meg, míg valaki a szükséges objektumokat helyezi el, és így tovább.) A misszió készítése során alkalmazható - csoportba foglalás, másolás vagy kivágás, beillesztés - lehetőség segít felgyorsítani a valóban összetett küldetések elkészítését. A játékon belüli kamerarendszert a küldetés szerkesztővel együtt, akár repülés közbeni felvételek készítésére is használhatjuk. A kamerarendszer a része a játék motorjának, hozzátartoznak így a küldetéshez is, ezáltal úgy használhatjuk, hogy magát a játékot meg kéne szakítanunk. Az 1.020-as javításban megjelent a "komplex trigger", a multiplayer módban, amely segítségével eseményeket rendelhetünk a játékosok repülőgépeihez is, nem csak az MI gépekhez.


Repülőgép kiegészítők alkalmazása (Field Modifications)
Ahhoz, hogy eredményesebben vegyük fel a harcot ez ellenséggel a repülőgépünket különféle extrákkal szerelhetjük fel. Ezek lehetnek egy másik repülőgépre kifejlesztett eszközök, de akár egy elfogott ellenséges repülőgépről (Ezek a trófeák.) átkerülhetnek a mi gépünkre. Ennek a rendszernek a játéka történő beépítése nem csupán kitaláció, valójában is volt rá példa. A Rise of Flight-ban minden repülőgép saját "tuning-csomaggal" rendelkezik, amelyet megvásárolhatunk, majd a bevetések előtt eldönthetjük, melyek azok az eszközök, amelyeket felszerelünk a repülőgépre.
A felszerelhető eszközök listája széles. Használhatunk különböző optikai célzókészülékeket, irányzékokat, de akár a repülést megkönnyítő dőlésszögmérőket, sebességmérőket. Újdonságként jelent meg az 1.023-as javításban a sálak és a repülőgépek szárnyára tehető színes szalagok (amit általában egy kötelék vezérgépe kapott), amelyeknek gyakorlati haszna nincs, viszont karizmánkat jelentősen megnöveli, ami miatt nagyobb önbizalommal indulhatunk a csatába! :) Ezeknek a felszereléseknek érdekessége, hogy mozgásukra hatással van a légcsavarszél.


Új rakéta pisztoly és elérhető a Colt M1911-es oldalfegyver
A jelzőfények kilövésekor, már látható a pilóta kezében a rakétapisztoly, amelynél már limitált a lőszer mennyisége, minden színből 5 darab áll rendelkezésünkre. Szükség esetén azonban a Colt M1911-es pisztolyunkat is használhatjuk, az ellenséges repülőgépek személyzete ellen.

Statisztikák és kitüntetések
A naplózó rendszer lehetővé teszi minden játékos statisztikájának az elkészítését, igen részletesen, és utal a játékos szerepére is. (Vadász pilóta, bombázó pilóta.) A Rise of Flight rugalmas és testre szabható nehézségi fokozatokkal és beállításokkal rendelkezik, amelyhez egy kitüntetési rendszer is kapcsolódik. Így ha a játékos könnyű módban játszik kevesebb pontot kap, mintha ugyanazt a küldetést nehezebb fokozaton játszaná. Ez ösztönzést ad, hogy tovább javítsuk készségeinket, így a kitüntetések sokkal hamarabb elérhetővé válnak.
Hozzáteszem a hivatalos RoF statisztika jelenleg áll, hibajavítását ígérték a fejlesztők, bár ennek időpontját nem közölték. Ugyanakkor a Sydicate szerver üzemeltetői (http://www.stats.syndicatesquadron.org/) nagyon részletes statisztikai oldalt üzemeltetnek, évekre visszamenőleg.
17Kitűntetések Rise of Flight-ban

A hivatalos fórumon 2012. december 11 jelentette be Jason Williams a 777 Studios elnöke, hogy az 1C csapattal (akiknek az IL-2 Sturmovik sorozatot köszönhetjük), közösen 1C Game Studios (1CGS) néven, egy második világháborús szimulátor fejlesztésébe kezdnek. A szimulátor az IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad nevet viseli. Ez nem jelentette a Rise of Flight fejlesztésének végét, a két szimulátor fejlesztését párhuzamosan végzi a megnövelt létszámú fejlesztő csapat.

Így a már egyébként is szép kort megélt Rise of Flight jövőjét illetően is bizakodhatunk, hiszen idén (2015) is jelentek már meg frissítések ehhez a nagyszerű szimulátorhoz.
18Őszi naplemente a Rise of Flight-ban
Rise of Flight hivatalos videók



A Rise of Flight aktuális verzió száma: 1.037

A cikk alapjául az alábbi források szolgáltak:
Utolsó módosítás időpontja: 2015. október 30. 21:31